Monday 29 April 2019

Teman

It's ok sometimes people judge by your fake personality, they may hurt when seeing the real you are

Sudah lama tiada peneman alam,
Selain bunyi detikan jam,
Di sini aku masih tenggelam larut malam,
Menyelami diriku yang makin kelam.

Ada ketika aku perlukan saat ini,
Dianggap orang itu buang masa,
Aku hanya perlukan ruang sendiri,
Diri yang sunyi diiring lagu sepi.

Jiwaku makin ke dalam menyentuh dasar,
Kadang ku rasa seperti meratapi mimpi,
Gila ku hanya buat dunia sendiri,
Janji aku membelai kasih hati.

Pejam mataku tiba air mata mengalir gitu,
Bayang ku tiada sebagai rakanku,
Aku ditinggalkan tanpa jejak sang kawan,
Alunan lagu masih terus sendu dimainkan.

Jika kau baca kisahku,
Dari awal kau mengerti,
Tentu kau fikir bodohnya aku,
Impian yang sepatutnya lupus.

Betapa ku hina diriku.

Jikalau kau rasa ku sumpah diriku hanya pada cerita ini sahaja,
Kau silap.

Hatta bukan 24 jam aku mengkritik diri,
Menusuk hati membelah jantung merobek jiwa.

Ini sahaja teman ku,
Aku sunyi dan aku sendiri.

No comments:

Post a Comment