Saturday 30 November 2019

Ganti

Stop hoping for life to be easy, stop hoping for somebody save you.

Pernah rasa hidup dicucuk sembilu parah,
Cuma hati yang merasa atau itu realitinya,
Aku akan sedar bila sudah terhantuk kepala,
Itulah yang terjadi bila sudah terngadah.

Bukan dulu tidak ku pesan,
Jangan mudah menyerah hati,
Namun kau tahu apabila teruja mendatang,
Bila pertama kali diri ini diuji.

Aku berahi kasih,
Ditumpahkan oleh orang pertama,
Yang menjadikan aku orang kedua,
Kau tahu apa peritnya bila dijadi galang gantinya.

Bukanlah aku merungut yang lepas,
Bukanlah aku tidak mampu menerima hakikat,
Aku cuma sedih bila mengenang,
Aku cuba menerima.

Aaaahhhh aku benci diri ini mula berputik asmara.

Aku inginkan jiwa ku yang kosong tanpa taman,
Yang hidup tanpa belas kasihan,
Dilimpahi cuma cahaya nan suram,
Bila malam aku suka ia bertandang.

Jika dulu aku memeluk lutut,
Kini hanya menanti skrin cahaya telefon,
Jika dulu kau diari ku,
Kini ceritaku pada yang mendegar.

Tidak ku dapat kembalikan yang lepas,
Aku harapkan ada hikmah sebaliknya,
Yang akan dapat ku belajar,
Setelah aku melangkah alam dewasa.

Ingatkanlah aku,
Aku sering lalai,
Dunia penuh pancaroba,
Kembalilah menjadi temanku.

No comments:

Post a Comment