Monday 29 January 2018

10:15

Kenapa baru sekarang kau tanya,
Kenapa di dalam kedukaan menjelma,
Kenapa di kala gembira kau percaya,
Kenapa kau mudah ditipu dengan perasaannya.

Kenapa kau mula membuka kata,
Kenapa kau memberi tanda bicara,
Kenapa di saat aku hanya dalam kecewa,
Kenapa kegembiraanku terlalu jelas ternyata.

Kenapa...

Salahkah aku menutup rahsia,
Salahkah aku tidak menyata rasa,
Salahkah mulutku terkatup rapat,
Salahkah aku berdiam diri penat.

Salahkah aku berlakon seperti kau,
Salahkah aku menyimpan duka seperti kau,
Salahkah aku hanya berdiam saat ditanya seperti kau,
Salahkah aku buat seperti engkau.

Salahkah...

Aku lebih suka mentari menyinari pagi,
Membiarkan ia menerik panas,
Membahang sesiapa saja,
Dia bukan sang malang juga sang ceria.

Biarkan hujan angin di tengah malam,
Menunggu beratnya menyimpan rasa,
Bila tiba waktunya maka hujanilah ia,
Itu yang dinantikannya.



No comments:

Post a Comment