Saturday 20 May 2023

Serabut

yang dekat itu ego, yang jauh itu rindu

Ahad, Mei 21. Permulaan detik jam untuk hari baru, keserabutan semalam masih terbawa hingga saat ini.

Banyak yang bermain di minda, ada yang boleh dikawal, ada yang boleh dibincang tapi semua aku pilih untuk menyerabut. Semua berlaku secara serentak.

Seharusnya malam tadi hari paling indah untukku, tapi sudah ku jangka itu tak semudah memberi gula. Selain diperkenal dengan si dia dan dia, ada lagi yang menyerabutkan. Aku mula fikir biarkan ia berlalu, tapi mindaku berdebat “ini tidak adil, ini tidak adil,” langsung aku keliru dan membiarkan ia menawan fikiranku.

Apa kisahnya, bukan semua masalah itu datang daripada percintaan. Selama aku giat membanting tulang, rendahkan status, makin jatuh kemajuanku juga. Aku makin rundung dan hidupku tidak bebas. 

Resah dan gelisah saling berbalas nada. 
Dan yang tinggal cuma diriku yang jauh termenung dengan sekelumit rasa sabar dalam hati.

No comments:

Post a Comment