Wednesday 8 May 2024

Mendung

 

Ada yang akan turun tapi bukan air hujan.

Payah benar hidup.

Saat aku melewati sisa-sisa yang tidak terkawal,
Ada sesuatu yang masih belum ku reda.

Aku sedih. Aku inginkan masa lalu. Masa lalu yang aku kuat untuk hadapinya. Aku tak kekok untuk maju.

Sudah masuk waktu untuk aku menyendiri. Akan ku lewati apa saja dengan sendiri. Aku cuma mahu sendiri.

Aku jauh dari teman temanku. Aku tak mahu hidupku dikritik. 

Mereka tak mahu lihat proses, mereka mahu melihat hasil. 

Mereka tak heran saat aku rebah, mereka cuma bangga saat aku di atas.

Mereka tak hirau apa kurang dalam diriku, mereka inginkan kesempurnaan.

Aku tidak serasi dalam hidup mereka.

Lambat laun semuanya akan berakhir. Cuma masanya itu tidak ku tahu. Sedikit demi sedikit, akan hilang namaku dalam memori mereka. 

Doakan aku jauh dari semua sifat negatif ini. Aku perlukan semangat untuk hidup. 

No comments:

Post a Comment