Friday 6 October 2023

Tergesa

 

cause I'm not gonna be the one who get hurt.

Sementara kami masih menyendiri namun telefon tetap berdering bertanya khabar. 

Risaunya aku jika engkau tidak lagi untukku.
Risaunya aku jika takhtaku runtuh di hatimu.

Tatkala ada yang datang menyapa masing masing antara kita. Aku dilanda gelisah yang bertalu membuat andaian.

Huluran salam erti perkenalan namun diselit hati yang ingin dijaga. Disisip permata yang diberi tanpa diduga.

Aku tepis salam itu.

Bagiku dia melebih, sangat diluar jangka.

Ada hati yang perlu aku jaga.
Ada hati sendiri yang masih belum pulih sepenuhnya.

Jadi, perlukah aku menerima sesuatu yang sangsi bagiku?

Sungguh kalut dan tergesa huluran itu.

Satu persatu ya, teman.
Kau belum cukup mengenaliku.

Sekadar merenung dari jauh hanya menilai raut wajahku. Terus kau hanyut.

Hidup ini luas dan kehidupan kau baru saja bermula. Berlayarlah merentas pandangan mata kasarmu. 

No comments:

Post a Comment