Friday 29 March 2024

Aku kosong

 

Hari masih siang. Aku menanti hujan, bukan guguran air mata.

Aku boleh kata hampir setiap hari aku rasa tidak berguna.

Tapi sampai suatu ketika, aku tak mampu tanggung kehendak hatiku. Air mataku gugur.

Ya, teman. Musim kemarau, kita menanti hujan untuk turun. Bukan linangan air mata.

Bacalah teman. Aku harap kau faham. 

Makin lama aku tak salahkan diriku untuk kecilkan lingkungan kawan. Kawan yang dulu ku anggap fahami diriku, kini tidak lagi. Seharusnya aku lebih berjaga jaga, aku pasti mereka akan berkata begitu.

Mereka merendahkan aku,Tuhan. Mereka merendah rendahkan hidupku. Aku fikir, tidak pernah aku mempertikaikan kehidupan mereka, malah aku bangga mereka berjaya. Gamaknya aku ketinggalan.

Lama ku pendam benda ini. Andai orang biasa biasa mempersoal kisah hidupku, aku sudah lali. Tapi ini kawanku sendiri.

Ya aku kosong. Aku tak sama seperti kalian.
Ya aku ketinggalan. Jauh dan terpelosok.

Tapi kau buatkan aku rasa orang educated tak semestinya ada common sense.

Aku harap kalian faham kenapa aku makin menjauhkan diri. Walhal aku sedang cuba mencari teman agar tidak terputus hubungan.

Jangan sesekali lagi kalian kata, aku hanya fikir teman lelaki hingga lupa kawan. Banjingan. 

No comments:

Post a Comment