Saturday 16 March 2024

Lawan diri

 

Salam Ramadan Al Mubarak

Hari silih beganti, bagiku ia kian mencabar.

Soalnya aku sekarang di zon yang selesa. Aku takut semua itu. Ia berlalu terlalu pantas. Sedang aku berada di fasa suai diri, aku makin serasi. Kawan-kawan, minda, suasana.. itu semua. Aku makin takut. Keselesaan itu bagiku akan meragut jiwaku.

Aku lantang. Andai aku ingin berundur, aku tetap dengan pendirianku.

Kadang aku fikir aku kalut. Adakalanya seakan rasa tidak bersyukur. Ini tentang diriku sendiri, dan aku penat melayan rintihan orang lain.

Sejujurnya hidupku sepertia tiada hala tuju. Atau mungkin aku mudah berubah fikiran. Ada sebab kenapa aku tiada media sosial selain dari X. Cemburu aku tinggi. Ia tidak membangkitkan semangat malah lebih menanam juang diri.

Aku hadapi saat ini setiap tahun. Lawan diriku, diriku sendiri. Acap kali aku kalah. Tirai itu bukan matikan cerita, malah dijadikannya episod berjela.

...

Aku penakut. Aku takut pada perubahan. 

Tapi aku desak diriku. Sudah 3 bulan, aku masih belum keluar dari zon nyaman ini. 

Cuma aku hanya merungut pada mereka yang aku rapat, dan hanya berdiam saat yang baru tiba memperlekehkan.. 

No comments:

Post a Comment